czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • golf
    Classic
    • 2010
    • 13

    to czekamy-chyba potrzeba min. ośmiu ,pewnie jest wielu chętnych ale zdecydowanych mniej :?

    Komentarz

    • Morgoth
      L&K
      • 2010
      • 1116

      Są też inne fora i inne marki z silnikami 1.4 TSI

      A na zbiorowy tuning ja się nie pisze. Z tego co już wiem, to każdy egzemplarz 1.4 TSI musi być traktowany indywidualnie, bo nie ma programu gotowca. Zatem gdy wpadniemy do tunera w kilka aut, to nie wyrobimy się pewnie czasowo nawet przez cały weekend. Wolę zapłacić te parę groszy więcej i być sam, żeby poświęcili mi cały swój czas ... nie to że Was nie lubię
      Morgoth

      Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
      G.B.Show

      Komentarz

      • _tm_
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 2333
        • Superb III (3V3)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        Zamieszczone przez Morgoth
        Zatem gdy wpadniemy do tunera w kilka aut, to nie wyrobimy się pewnie czasowo nawet przez cały weekend.
        Zbiorowy tuning nie na tym polega (przynajmniej u innych tunerów).
        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
        -------------------------------------------------------------------------
        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

        Komentarz

        • Bear.Paw
          Drive
          • 2009
          • 55

          Wybaczcie, że trochę odejdę od tematu, ale zobaczyłem słowo "Kreator mocy" i od razu mówię NIGDY. Nie polecam tego warsztatu nikomu! Ok. 2-3 lat temu byłem na tyle głupi, że dałem się nabrać na fachowość zakładu... Wraz z kolegą pojechaliśmy zrobić tam swoje auta. U niego była wymiana silnika w accordzie type r, u mnie przegląd i miało być do tego chipowanie(do chipowania nie doszło)... Kolegi samochód robili... 2 tygodnie, robota spartaczona po maxie... Z silnika wyciekał olej, śruby tak zakręcone, że palcem można było je wkręcać... MASAKRA. U mnie natomiast okazało się, że filtry oleju i paliwa miały być nowe po czym przy odsprzedaży auta okazało się, że były stare, niewymienione . Mało tego, zaraz po moim serwisie (rozrząd + wszystko co miało być w 1.9 tdi pd 115 km) okazało się, że wyjeżdżam bez części osprzętu silnika (duża rura doprowadzająca powietrze - chodził jak sdi), w ostatniej chwili właściciel zatrzymał mnie w bramie.
          Druga sprawa... gwizdało u mnie nieco turbo... przedstawiłem problem... właściciel orzekł, że to wcale nie musi oznaczać jego końca, że można tak jeździć... Myślę ok, facet wie co mówi... Wyhamowali go, zakręcili aż wył po czym na hamowni okazało się, że turbo jest do roboty, że turbina rzyga olejem ( nie łatwiej było najpierw sprawdzić? potem go męczyć na hamowni?) Wydałem wówczas ok 2 tyś zł... Fakturę (bez wyszczególnienia części) dostałem po miesiącu. Kolega na swap + rozrząd + dodatki wydał u nich +/- 3 tyś i dodatkowe 5 na poprawę roboty po nich w ASO Hondy... Nie wiem, może ja miałem pecha, ale jak słyszę lub widzę KREATOR MOCY to dostaję drgawek nerwicowych.
          Ps. Po rozmowie z właścicielem na ten temat przyznał, że mieli lichego mechanika, że to on spartaczył i że już tu nie pracuje... W ramach "rekompensaty" zaproponował gratisowe "hamowanie" auta...
          Zanim oddacie w ręce tych "speców" samochód... Przemyślcie to 2 razy.
          Nie wiem jak chiptuning ale mechanika mnie zmasakrowała.
          Właściciel jest bardzo miły i rzeczowy... wydaje się że wszystko ok... u mnie to uśpiło czujność... I to był błąd, ten warsztat nauczył mnie, żeby zawsze patrzeć na ręce i nie ufać pod żadnym pozorem.
          Pozdrawiam.

          PS. U kolegi w accordzie type r rozrząd się posypał w niecałe 3 miechy po wymianie(swap + kompletna wymiana rozrządu)... Pan Jaruzelski osobiście podpisał się pod gwarancją rozrządu... Pozostawiam to wam forumowicze do samodzielnego opiniowania.
          AUM sprzedany, sentyment do Was został...

          Komentarz

          • scr008
            Ambiente
            • 2009
            • 191

            Zamieszczone przez Morgoth
            A na zbiorowy tuning ja się nie pisze. Z tego co już wiem, to każdy egzemplarz 1.4 TSI musi być traktowany indywidualnie, bo nie ma programu gotowca. Zatem gdy wpadniemy do tunera w kilka aut, to nie wyrobimy się pewnie czasowo nawet przez cały weekend. Wolę zapłacić te parę groszy więcej i być sam, żeby poświęcili mi cały swój czas ... nie to że Was nie lubię
            Kolego poczytaj troche najpierw, przeciez jest na ten temat duzo wątków na forum. Ktoś później przeczyta co piszesz i zostanie niepotrzebnie wprowadzony w błąd i będzie dalej szerzył te herezje...
            Virus injected!

            Komentarz

            • Morgoth
              L&K
              • 2010
              • 1116

              Zamieszczone przez scr008
              poczytaj troche najpierw, przeciez jest na ten temat duzo wątków na forum. Ktoś później przeczyta co piszesz i zostanie niepotrzebnie wprowadzony w błąd i będzie dalej szerzył te herezje..
              Owszem czytam, ale i rozmawiam z tunerami. Może akurat do tych nikt się nie umawia na "zbiorowy tuning", albo używa innych określeń, ale gdy pytałem w 2ch miejscach o zniżkę z okazji "zbiorówki", to mówili dokładnie to co napisałem.

              Zamieszczone przez Bear.Paw
              Wybaczcie, że trochę odejdę od tematu, ale zobaczyłem słowo "Kreator mocy" i od razu mówię NIGDY.
              Łeeee :?

              Zamieszczone przez Bear.Paw
              Zanim oddacie w ręce tych "speców" samochód... Przemyślcie to 2 razy.
              Nie wiem jak chiptuning ale mechanika mnie zmasakrowała.
              Właściciel jest bardzo miły i rzeczowy... wydaje się że wszystko ok... u mnie to uśpiło czujność... I to był błąd, ten warsztat nauczył mnie, żeby zawsze patrzeć na ręce i nie ufać pod rzadnym pozorem.
              No, ja to tylko na chiptuning. Sęk w tym, że właściciel rzeczywiście miły i rzeczowy, a co więcej ... Seat także chipuje u nich. Jak podjadę do Komety (niedaleko Kreatora), to po pierwsze wezmą więcej kasy, po drugie zawiozą Skodę do Kreatora, po trzecie będę mógł serwisować tylko u nich (spoko, mają autoryzację Seata, Skody i VW). Dlatego wolałem bezpośrednio Kreatora, żeby przy mnie robili całe majstrowanie i żebym mógł dobrać sobie jakieś parametry na bieżąco, zamiast odbierać od dilera (Kometa) gotowca.
              Morgoth

              Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
              G.B.Show

              Komentarz

              • scr008
                Ambiente
                • 2009
                • 191

                zbiorowy tuning nie polega na tym ze sie szturmem w 10 osob do tunera jedzie po taki sam program
                Virus injected!

                Komentarz

                • Morgoth
                  L&K
                  • 2010
                  • 1116

                  Zgadzam się, dlatego nie chciałem pisać się na ... powiedzmy na przyjazd razem w kilka aut (żeby już nie używać terminu "grupowe chipowanie" ).
                  Morgoth

                  Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                  G.B.Show

                  Komentarz

                  • filipo2005
                    Classic
                    • 2010
                    • 26

                    Ależ wymyślił z tym chipowaniem w jeden weekend 10 aut hehe. Po pierwsze kreator nie pracuje w weekend, po drugie, każdy indywidualnie ustala sobie termin, dla 1.4 tsi proponuje przyjechac o 9, ja zebrałem grupe 14 osob to ludzie umawiali sie kiedy im pasowało, a nie wszystkich w jeden dzień. Widze ze tu juz jakies legendy krążą na mój temat, ze z racji ze stroili mi tak długo to zapłaciłem 900zł, cena była taka bo zebrałem grupę, Tdi-800zł tsi-900zł,
                    A co moge powiedziec o moim chipe bede jechał 3 raz na strojenie, albo sie uda albo wgrywam serie. Teraz mogę powiedziec jako królik doświadczalny że 260Nm dla tego silnika to za dużo, w temperaturze do 20 stopni było ok(jedynie pojawił sie bład przepływomierza), natomiast w upały nie da sie jezdzic turbo rwie i ogolnie niefajnie. Jade za tydzień i chce uzyskac wynik 140-145km i moment 245-250Nm jezeli sie nie uda to rezygnuje. Passata 170km w dsg objeżdzam jak chce nawet powyzej 140 z rolki mu uciekam przypomne ze katalogowo ma 8,4 do 100km/h avensisa 2.2 d-cat(177km) tez jak chce objezdzam 8.3 do setki, z mazda cx7- 2,3 turbo 8,0 do 100 bardzo mi chciała uciec na prostych ale nie dawała rady i rowno szlismy, moze z pod swiateł bym ją urwał:P. maxima amerykańska 3,5 v6 chyba ten sam silnik co w 350z powyzej 100km/h zaczał sie zblizac do mnie ale na tyle wolno ze droga sie skończyła, bo na poczatku pan przysnał start. Zobaczymy za tydzień co z tego bedzie, do chipa sie bardzo przyzwyczaiłem i cieżko mi bedzie bez niego:P

                    Komentarz

                    • Morgoth
                      L&K
                      • 2010
                      • 1116

                      Zamieszczone przez filipo2005
                      Po pierwsze kreator nie pracuje w weekend,
                      Pracuje, jak najbardziej, oto cytat z ich strony :

                      "Godziny otwarcia:

                      poniedziałek - piątek: 9:00 - 18:00
                      soboty za wcześniejszym telefonicznym umówieniem wizyty
                      "

                      Mieszkając w Wawie i pracując ~9-17 nic nie można załatwić, więc na tego typu robótki zostaje tylko sobota. Kreator w każdym razie, nie miał obiekcji na moje pytanie o sobotę.

                      Widze ze tu juz jakies legendy krążą na mój temat, ze z racji ze stroili mi tak długo to zapłaciłem 900zł, cena była taka bo zebrałem grupę, Tdi-800zł tsi-900zł,
                      A widzisz, dzięki za info. Tym bardziej nie będę teraz się szczypał ze zbieraniem grupy dla zaoszczędzenia ~jednego baku paliwa

                      Zamieszczone przez filipo2005
                      A co moge powiedziec o moim chipe bede jechał 3 raz na strojenie, albo sie uda albo wgrywam serie. (...) Jade za tydzień i chce uzyskac wynik 140-145km i moment 245-250Nm jezeli sie nie uda to rezygnuje.
                      Ten silniczek słabo znosi mocniejsze dmuchanie (BTW zupełnie nie wyobrażam sobie tuningu silnika 1.2 TSI 105 KM ), z tego co piszesz, to mnie wystarczy 140 KM i 220-230 Nm - byle moment był nieco dłuższy w maxie niż seria. Może i mało, ale nie mam czasu na odwiedzanie tunera co kilka tygodni. Ma być raz, potem ostateczna poprawka i koniec wizyt.

                      Zamieszczone przez filipo2005
                      Zobaczymy za tydzień co z tego bedzie, do chipa sie bardzo przyzwyczaiłem i cieżko mi bedzie bez niego:P
                      Daj znać co wyszło, please.
                      Morgoth

                      Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                      G.B.Show

                      Komentarz

                      • loyd
                        RS
                        • 2010
                        • 2342

                        Zamieszczone przez filipo2005
                        A co moge powiedziec o moim chipe bede jechał 3 raz na strojenie, albo sie uda albo wgrywam serie. Teraz mogę powiedziec jako królik doświadczalny że 260Nm dla tego silnika to za dużo, w temperaturze do 20 stopni było ok(jedynie pojawił sie bład przepływomierza), natomiast w upały nie da sie jezdzic turbo rwie i ogolnie niefajnie.
                        Możesz to torszkę rozwinąć ?

                        Poniżej odpowiedź z V-tech tuning:

                        witam
                        Tak mamy mozliwosć wykonania w tym modelu zmiany oporgramowania sterownika czyli chip . Osiągi rzędu 20Km oraz 40nm. Oczywisćie ostateczne parametry uzaleznione sa od charakterystyki programu fabrycznego, dlatego tez kazdą modyfiakcje staramy się łaczyć z badaniami na spechalistycznej hamowni, co z kolei pozwoli na dobór optymalnego rozwiązania.koszt pełnej usługi wynosi
                        1790zł(brutto)
                        pozdrawiam


                        Wygląda więc, że ok 145 km i 240 nm powinno być bezproblemowe dla 1.4 tsi.

                        To samo mniej więcej piszą z 44tuning.pl

                        Komentarz

                        • golf
                          Classic
                          • 2010
                          • 13

                          to jednak kreator sobie nie poradził,chyba trzeba zaczekać na Rogala z Mineralnej w Warszawie ale kiedy on się zajmie TSI tego najstarsi górale nie wiedzą...

                          Komentarz

                          • ctv
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 127

                            Jedz do Masters-a zrobi odreki poprawny program

                            http://fabryka-mocy.com.pl

                            Komentarz

                            • filipo2005
                              Classic
                              • 2010
                              • 26

                              Silniki TDI najłatwiej jest za chipować, zresztą sa rozgryzione już dawno, obstawiam ze za 500zł na allegro kupiłbym dobry program do 1.9 TDi, łatwiej jest chipować sprawdzone Tdi niż nowsze i bardziej skomplikowane Tsi. Cudu nie bedzie z 1.4 caxa, turbina wielkości pięści, intercooler nie wydajny co sie przekonałem podczas ostatnich upałów, ogolnie słabo strasznie, Mtm chipuje te jednostki na 155km i 235Nm(miałem prawie w serii tyle 224,6NM pierwszy raz wypluł) program kosztuje 900euro, jestem ciekawy jak oni to robia zmieniając ciśnienie doładowania turbiny moc tak wysoko podnosza i hamują moment to jest moim zdaniem ciekawostka przyrodnicza, moc idzie z momentem w parze, na dowód mamy wykres z unitronica seata leona 149km i 286Nm( szczerze wątpie czy to jezdzi) Mozliwe ze moj jest oporny taki bo jest z poczatku produkcji grudzien 2007 w październiku 2007 wprowadzili te jednostki na rynek, wasze może beda lepiej znosiły podnoszenie mocy.

                              Komentarz

                              • loyd
                                RS
                                • 2010
                                • 2342

                                Zamieszczone przez filipo2005
                                Mtm chipuje te jednostki na 155km i 235Nm(miałem prawie w serii tyle 224,6NM pierwszy raz wypluł) program kosztuje 900euro,
                                Coś takiego mnie interesuje, tylko nie za 900 eur.

                                900 eur to prawie różnica miedzy 1.4 tsi a 1.8 tsi

                                Komentarz

                                • golf
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 13

                                  pewnie z czasem nuczą się robić TSI i240NM/145KM nie będzie problemem mimo że przypadek z kreatora nie jest budujący[mam nadzieję że jednostkowy] .CO do Mastersa jest drogi i lekko arogancki,a ja nie lubię się osłabiać wysoką ceną i przemądrzałym magikiem.To ma być przyjemność a nie '' kwas'' :wink:

                                  Komentarz

                                  • ctv
                                    Ambiente
                                    • 2005
                                    • 127

                                    to musisz jezdzic seria,bo Masters robi jest spod palca bardzo dobrze

                                    http://fabryka-mocy.com.pl

                                    Komentarz

                                    • _tm_
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 2333
                                      • Superb III (3V3)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      Zamieszczone przez filipo2005
                                      Mozliwe ze moj jest oporny taki bo jest z poczatku produkcji grudzien 2007 w październiku 2007 wprowadzili te jednostki na rynek, wasze może beda lepiej znosiły podnoszenie mocy.
                                      Pamiętajcie, że VW w 2009 roku wprowadził "tuning protection" i nie wszyscy tunerzy mają soft/sprzęt do robienia tych samochodów. Kolega filipo2005 ma zapewne egzemplarz bez tego zabezpieczenia. Niech wszyscy chętni z nowszymi samochodami zorientują się czy wybrany tuner zrobi ich samochód.
                                      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                      -------------------------------------------------------------------------
                                      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                      Komentarz

                                      • Morgoth
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1116

                                        Zamieszczone przez loyd
                                        Osiągi rzędu 20Km oraz 40nm.

                                        (...)

                                        Wygląda więc, że ok 145 km i 240 nm powinno być bezproblemowe dla 1.4 tsi.
                                        Zastanawia mnie jakim cudem tunerzy podnoszą moment aż o 40 Nm, a raczej w jakim zakresie, skoro np. Skoda Fabia RS (także Polo GTI i Ibiza Cupra) z 1.4 osiąga 180 KM i ... 250 Nm. To już jest bardzo mocne wyżyłowanie silniczka i turbinki, a jeszcze dochodzi kompresor.

                                        Silnik w RS/GTI/Cuprze osiaga 250 Nm w zakresie 2000-4500 obr, a ten nasz 1.4 TSI po tuningu chyba tylko "peak" będzie miał w okolicy 240 Nm. A co z szerszym płaskim przebiegiem???
                                        Morgoth

                                        Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                        G.B.Show

                                        Komentarz

                                        • Bear.Paw
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 55

                                          Zamieszczone przez golf
                                          to jednak kreator sobie nie poradził(...)
                                          Wcale mnie to nie dziwi :P
                                          AUM sprzedany, sentyment do Was został...

                                          Komentarz

                                          • ctv
                                            Ambiente
                                            • 2005
                                            • 127

                                            Zamieszczone przez _tm_
                                            Zamieszczone przez filipo2005
                                            Mozliwe ze moj jest oporny taki bo jest z poczatku produkcji grudzien 2007 w październiku 2007 wprowadzili te jednostki na rynek, wasze może beda lepiej znosiły podnoszenie mocy.
                                            Pamiętajcie, że VW w 2009 roku wprowadził "tuning protection" i nie wszyscy tunerzy mają soft/sprzęt do robienia tych samochodów. Kolega filipo2005 ma zapewne egzemplarz bez tego zabezpieczenia. Niech wszyscy chętni z nowszymi samochodami zorientują się czy wybrany tuner zrobi ich samochód.
                                            kazdy szanujacy sie tuner ma sprzet do tego

                                            http://fabryka-mocy.com.pl

                                            Komentarz

                                            • G-CS
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 44

                                              Zamieszczone przez Morgoth
                                              a ten nasz 1.4 TSI po tuningu chyba tylko "peak" będzie miał w okolicy 240 Nm. A co z szerszym płaskim przebiegiem???
                                              ...będzie...jak kółko na kompresorze zmienisz...a tak reaguje dopiero wyżej wraz z "mini turbinką" :wink:
                                              Zamieszczone przez ctv
                                              kazdy szanujacy sie tuner ma sprzet do tego
                                              ...dokładnie 8)
                                              http://www.gcstuning.pl/

                                              Komentarz

                                              • Yarek
                                                Elegance
                                                • 2005
                                                • 992

                                                Zamieszczone przez G-CS
                                                ...będzie...jak kółko na kompresorze zmienisz...a tak reaguje dopiero wyżej wraz z "mini turbinką" :wink:
                                                W Octavii 1.4 TSI nie ma kompresora, tylko turbosprężarka.
                                                . pzdr Jarek
                                                aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                                Komentarz

                                                • G-CS
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 44

                                                  Zamieszczone przez Yarek
                                                  W Octavii 1.4 TSI nie ma kompresora, tylko turbosprężarka.
                                                  ..heh..no i masz rację...tak się tym "peak-iem" zasugerowałem że przypomniałem sobie jak wychodzą podwójnie doładowane... 8)
                                                  http://www.gcstuning.pl/

                                                  Komentarz

                                                  • golf
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 13

                                                    proszę Filipo2005 o ciąg dalszy historii z chipowaniem swojego TSI :?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...