to czekamy-chyba potrzeba min. ośmiu ,pewnie jest wielu chętnych ale zdecydowanych mniej :?
czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?
Zwiń
X
-
Są też inne fora i inne marki z silnikami 1.4 TSI
A na zbiorowy tuning ja się nie pisze. Z tego co już wiem, to każdy egzemplarz 1.4 TSI musi być traktowany indywidualnie, bo nie ma programu gotowca. Zatem gdy wpadniemy do tunera w kilka aut, to nie wyrobimy się pewnie czasowo nawet przez cały weekend. Wolę zapłacić te parę groszy więcej i być sam, żeby poświęcili mi cały swój czas ... nie to że Was nie lubięMorgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez MorgothZatem gdy wpadniemy do tunera w kilka aut, to nie wyrobimy się pewnie czasowo nawet przez cały weekend.
Komentarz
-
Wybaczcie, że trochę odejdę od tematu, ale zobaczyłem słowo "Kreator mocy" i od razu mówię NIGDY. Nie polecam tego warsztatu nikomu! Ok. 2-3 lat temu byłem na tyle głupi, że dałem się nabrać na fachowość zakładu... Wraz z kolegą pojechaliśmy zrobić tam swoje auta. U niego była wymiana silnika w accordzie type r, u mnie przegląd i miało być do tego chipowanie(do chipowania nie doszło)... Kolegi samochód robili... 2 tygodnie, robota spartaczona po maxie... Z silnika wyciekał olej, śruby tak zakręcone, że palcem można było je wkręcać... MASAKRA. U mnie natomiast okazało się, że filtry oleju i paliwa miały być nowe po czym przy odsprzedaży auta okazało się, że były stare, niewymienione . Mało tego, zaraz po moim serwisie (rozrząd + wszystko co miało być w 1.9 tdi pd 115 km) okazało się, że wyjeżdżam bez części osprzętu silnika (duża rura doprowadzająca powietrze - chodził jak sdi), w ostatniej chwili właściciel zatrzymał mnie w bramie.
Druga sprawa... gwizdało u mnie nieco turbo... przedstawiłem problem... właściciel orzekł, że to wcale nie musi oznaczać jego końca, że można tak jeździć... Myślę ok, facet wie co mówi... Wyhamowali go, zakręcili aż wył po czym na hamowni okazało się, że turbo jest do roboty, że turbina rzyga olejem ( nie łatwiej było najpierw sprawdzić? potem go męczyć na hamowni?) Wydałem wówczas ok 2 tyś zł... Fakturę (bez wyszczególnienia części) dostałem po miesiącu. Kolega na swap + rozrząd + dodatki wydał u nich +/- 3 tyś i dodatkowe 5 na poprawę roboty po nich w ASO Hondy... Nie wiem, może ja miałem pecha, ale jak słyszę lub widzę KREATOR MOCY to dostaję drgawek nerwicowych.
Ps. Po rozmowie z właścicielem na ten temat przyznał, że mieli lichego mechanika, że to on spartaczył i że już tu nie pracuje... W ramach "rekompensaty" zaproponował gratisowe "hamowanie" auta...
Zanim oddacie w ręce tych "speców" samochód... Przemyślcie to 2 razy.
Nie wiem jak chiptuning ale mechanika mnie zmasakrowała.
Właściciel jest bardzo miły i rzeczowy... wydaje się że wszystko ok... u mnie to uśpiło czujność... I to był błąd, ten warsztat nauczył mnie, żeby zawsze patrzeć na ręce i nie ufać pod żadnym pozorem.
Pozdrawiam.
PS. U kolegi w accordzie type r rozrząd się posypał w niecałe 3 miechy po wymianie(swap + kompletna wymiana rozrządu)... Pan Jaruzelski osobiście podpisał się pod gwarancją rozrządu... Pozostawiam to wam forumowicze do samodzielnego opiniowania.AUM sprzedany, sentyment do Was został...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MorgothA na zbiorowy tuning ja się nie pisze. Z tego co już wiem, to każdy egzemplarz 1.4 TSI musi być traktowany indywidualnie, bo nie ma programu gotowca. Zatem gdy wpadniemy do tunera w kilka aut, to nie wyrobimy się pewnie czasowo nawet przez cały weekend. Wolę zapłacić te parę groszy więcej i być sam, żeby poświęcili mi cały swój czas ... nie to że Was nie lubięVirus injected!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez scr008poczytaj troche najpierw, przeciez jest na ten temat duzo wątków na forum. Ktoś później przeczyta co piszesz i zostanie niepotrzebnie wprowadzony w błąd i będzie dalej szerzył te herezje..
Zamieszczone przez Bear.PawWybaczcie, że trochę odejdę od tematu, ale zobaczyłem słowo "Kreator mocy" i od razu mówię NIGDY.
Zamieszczone przez Bear.PawZanim oddacie w ręce tych "speców" samochód... Przemyślcie to 2 razy.
Nie wiem jak chiptuning ale mechanika mnie zmasakrowała.
Właściciel jest bardzo miły i rzeczowy... wydaje się że wszystko ok... u mnie to uśpiło czujność... I to był błąd, ten warsztat nauczył mnie, żeby zawsze patrzeć na ręce i nie ufać pod rzadnym pozorem.Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Ależ wymyślił z tym chipowaniem w jeden weekend 10 aut hehe. Po pierwsze kreator nie pracuje w weekend, po drugie, każdy indywidualnie ustala sobie termin, dla 1.4 tsi proponuje przyjechac o 9, ja zebrałem grupe 14 osob to ludzie umawiali sie kiedy im pasowało, a nie wszystkich w jeden dzień. Widze ze tu juz jakies legendy krążą na mój temat, ze z racji ze stroili mi tak długo to zapłaciłem 900zł, cena była taka bo zebrałem grupę, Tdi-800zł tsi-900zł,
A co moge powiedziec o moim chipe bede jechał 3 raz na strojenie, albo sie uda albo wgrywam serie. Teraz mogę powiedziec jako królik doświadczalny że 260Nm dla tego silnika to za dużo, w temperaturze do 20 stopni było ok(jedynie pojawił sie bład przepływomierza), natomiast w upały nie da sie jezdzic turbo rwie i ogolnie niefajnie. Jade za tydzień i chce uzyskac wynik 140-145km i moment 245-250Nm jezeli sie nie uda to rezygnuje. Passata 170km w dsg objeżdzam jak chce nawet powyzej 140 z rolki mu uciekam przypomne ze katalogowo ma 8,4 do 100km/h avensisa 2.2 d-cat(177km) tez jak chce objezdzam 8.3 do setki, z mazda cx7- 2,3 turbo 8,0 do 100 bardzo mi chciała uciec na prostych ale nie dawała rady i rowno szlismy, moze z pod swiateł bym ją urwał:P. maxima amerykańska 3,5 v6 chyba ten sam silnik co w 350z powyzej 100km/h zaczał sie zblizac do mnie ale na tyle wolno ze droga sie skończyła, bo na poczatku pan przysnał start. Zobaczymy za tydzień co z tego bedzie, do chipa sie bardzo przyzwyczaiłem i cieżko mi bedzie bez niego:P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez filipo2005Po pierwsze kreator nie pracuje w weekend,
"Godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek: 9:00 - 18:00
soboty za wcześniejszym telefonicznym umówieniem wizyty"
Mieszkając w Wawie i pracując ~9-17 nic nie można załatwić, więc na tego typu robótki zostaje tylko sobota. Kreator w każdym razie, nie miał obiekcji na moje pytanie o sobotę.
Widze ze tu juz jakies legendy krążą na mój temat, ze z racji ze stroili mi tak długo to zapłaciłem 900zł, cena była taka bo zebrałem grupę, Tdi-800zł tsi-900zł,
Zamieszczone przez filipo2005A co moge powiedziec o moim chipe bede jechał 3 raz na strojenie, albo sie uda albo wgrywam serie. (...) Jade za tydzień i chce uzyskac wynik 140-145km i moment 245-250Nm jezeli sie nie uda to rezygnuje.
Zamieszczone przez filipo2005Zobaczymy za tydzień co z tego bedzie, do chipa sie bardzo przyzwyczaiłem i cieżko mi bedzie bez niego:PMorgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez filipo2005A co moge powiedziec o moim chipe bede jechał 3 raz na strojenie, albo sie uda albo wgrywam serie. Teraz mogę powiedziec jako królik doświadczalny że 260Nm dla tego silnika to za dużo, w temperaturze do 20 stopni było ok(jedynie pojawił sie bład przepływomierza), natomiast w upały nie da sie jezdzic turbo rwie i ogolnie niefajnie.
Poniżej odpowiedź z V-tech tuning:
witam
Tak mamy mozliwosć wykonania w tym modelu zmiany oporgramowania sterownika czyli chip . Osiągi rzędu 20Km oraz 40nm. Oczywisćie ostateczne parametry uzaleznione sa od charakterystyki programu fabrycznego, dlatego tez kazdą modyfiakcje staramy się łaczyć z badaniami na spechalistycznej hamowni, co z kolei pozwoli na dobór optymalnego rozwiązania.koszt pełnej usługi wynosi
1790zł(brutto)
pozdrawiam
Wygląda więc, że ok 145 km i 240 nm powinno być bezproblemowe dla 1.4 tsi.
To samo mniej więcej piszą z 44tuning.pl
Komentarz
-
-
Silniki TDI najłatwiej jest za chipować, zresztą sa rozgryzione już dawno, obstawiam ze za 500zł na allegro kupiłbym dobry program do 1.9 TDi, łatwiej jest chipować sprawdzone Tdi niż nowsze i bardziej skomplikowane Tsi. Cudu nie bedzie z 1.4 caxa, turbina wielkości pięści, intercooler nie wydajny co sie przekonałem podczas ostatnich upałów, ogolnie słabo strasznie, Mtm chipuje te jednostki na 155km i 235Nm(miałem prawie w serii tyle 224,6NM pierwszy raz wypluł) program kosztuje 900euro, jestem ciekawy jak oni to robia zmieniając ciśnienie doładowania turbiny moc tak wysoko podnosza i hamują moment to jest moim zdaniem ciekawostka przyrodnicza, moc idzie z momentem w parze, na dowód mamy wykres z unitronica seata leona 149km i 286Nm( szczerze wątpie czy to jezdzi) Mozliwe ze moj jest oporny taki bo jest z poczatku produkcji grudzien 2007 w październiku 2007 wprowadzili te jednostki na rynek, wasze może beda lepiej znosiły podnoszenie mocy.
Komentarz
-
-
pewnie z czasem nuczą się robić TSI i240NM/145KM nie będzie problemem mimo że przypadek z kreatora nie jest budujący[mam nadzieję że jednostkowy] .CO do Mastersa jest drogi i lekko arogancki,a ja nie lubię się osłabiać wysoką ceną i przemądrzałym magikiem.To ma być przyjemność a nie '' kwas'' :wink:
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez filipo2005Mozliwe ze moj jest oporny taki bo jest z poczatku produkcji grudzien 2007 w październiku 2007 wprowadzili te jednostki na rynek, wasze może beda lepiej znosiły podnoszenie mocy.
Komentarz
-
Zamieszczone przez loydOsiągi rzędu 20Km oraz 40nm.
(...)
Wygląda więc, że ok 145 km i 240 nm powinno być bezproblemowe dla 1.4 tsi.
Silnik w RS/GTI/Cuprze osiaga 250 Nm w zakresie 2000-4500 obr, a ten nasz 1.4 TSI po tuningu chyba tylko "peak" będzie miał w okolicy 240 Nm. A co z szerszym płaskim przebiegiem???Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez _tm_Zamieszczone przez filipo2005Mozliwe ze moj jest oporny taki bo jest z poczatku produkcji grudzien 2007 w październiku 2007 wprowadzili te jednostki na rynek, wasze może beda lepiej znosiły podnoszenie mocy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Morgotha ten nasz 1.4 TSI po tuningu chyba tylko "peak" będzie miał w okolicy 240 Nm. A co z szerszym płaskim przebiegiem???Zamieszczone przez ctvkazdy szanujacy sie tuner ma sprzet do tego
Komentarz
-
Komentarz